- Katılım
- 11 Nis 2020
- Mesajlar
- 158
- Beğeni
- 32
- Puanları
- 1,505

Merhaba sevgili forum üyeleri!
Bugünkü konumda sizlere sunucularınızdaki oyunculara daha anlaşılır ve kolay menüler tasarlamanızı sağlayacak olan
hemde ücretsiz bir şekilde kurabileceğiniz DeluxeMenus eklentisinden bahsedeceğim.
Plugini nasıl kuruyoruz?
Eklentiyi kurmanız için sunucu sürümünüzü 1.12'den başlatmalısınız.
1) Bu adresten eklentimizi indiriyoruz.
2) İndirdiğimiz .jar dosyasını sunucu klasörü içerisindeki plugins klasörünün içine aktarıyoruz.
3) Sunucuyu başlatıyoruz, açık ise yeniden başlatın.
Plugin komutları nelerdir?
Komutlar | Yetkileri | Açıklaması |
---|---|---|
/dm | - | Eklenti hakkında bilgi verir. |
/dm open <menü> <oyuncu> | deluxemenus.open deluxemenus.open.others | Belirtilen menüyü açar. * Diğer oyunculara açmak için kendinize deluxemenus.open.others yetkisi ekleyin. |
/dm list | deluxemenus.list | Aktif bütün menülerin isimlerini listeler. |
/dm dump <menü & config> | deluxemenus.admin | Belirtili menünün config dosyasını siteye yükler. |
/dm reload <menü> | deluxemenus.reload | Config dosyasını ve bütün menüleri yeniler. |
Menü nasıl oluşturulur?
plugins > DeluxeMenus > config.yml kısmındaki örnek menülerin altına benzeri bir şekilde farklı bir isimde menü ekleyin.
Sonra ise oyuna gelip /dm reload komutunu kullanın.
Menü nasıl tasarlanır?
Aşağıdaki tablo, menümüzün temel kısmını oluşturuyor.
plugins > DeluxeMenus > config.yml kısmındaki örnek menülerin altına benzeri bir şekilde farklı bir isimde menü ekleyin.
Sonra ise oyuna gelip /dm reload komutunu kullanın.
Menü nasıl tasarlanır?
Aşağıdaki tablo, menümüzün temel kısmını oluşturuyor.
Özellikleri | Açıklamaları |
---|---|
menu_title | Açılacak olan menünün üstündeki ismini değiştirir. Ekli dosyayı görüntüle 17133 |
open_command | Menünün hangi komutla açılacağını belirtir. |
size | Menünün boyutunu belirtir. * Açılacak olan menü sandık türünde olduğu için 9'un katlarını girmelisiniz. |
inventory_type | Menünün hangi menüye sahip olacağını ayarlar. Örnek: ANVIL (ÖRS), FURNACE (FIRIN) vb. |
Menüyü nasıl detaylandırırım?
Kod:
items: #Eşyaların listesi
stone-kit: #Eşya ismi
material: COBBLESTONE #Eşya materyali
slot: 2 #Eşyanın sandıktaki yeri
priority: 1 #Eşyanın sıradaki yeri
display_name: '&eTaş Kiti' #Eşyanın ismi
lore: #Eşyanın açıklama isimleri
- ''
- '&7Taş kiti alırsınız.'
- ''
- '&eAlmak için tıklayın.'
click_commands: #Tıklandığında oluşacak durumlar (left_click_commands, right_click_commands, shift_left_click_commands, shift_right_click_commands, middle_click_commands)
- '[console] kit taş %player_name%' #Oyuncuya taş kiti ver
- '[message] Başarılı şekilde taş kitini aldın.' #Oyuncuya mesaj gönder.
Bütün özelliklerin tamamı burada.
Kod:
#Materyal özellikleri:
material: YAZI
- Bir insanın kafasını koymak için: "head-<isim>"
- Oyuncunun kendisini göstermek için: "head-%player_name%"
- Özel tasarımlanmış kafa eklemek için: "texture-<id>" (https://textures.minecraft.net/texture/<id>)
- Oyuncunun elindeki eşyayı eklemek için: "main_hand"
- Oyuncunun sol elindeki eşyayı eklemek için: "off_hand"
- Oyuncunun giymiş olduğu zırhları eklemek için "armor_helmet, armor_chestplate, armor_leggings, armor_boots"
#Büyü:
enchantments:
- enchantmentsid;level
- enchantmentsid;level
hide_enchantments: "true, false" - Eşyanın büyü ismini göstermesini gizler.
#Kırılma:
unbreakable: "true, false" - Eşyanın tam dayanıklı olduğunu gösterir.
hide_unbreakable: "true, false" - Eşyanın kırılıp kırılmadığını göstermesini gizle.
#Tıklandığında olacak olan durum listesi:
- '[player] <komut>' - Oyuncuya komut kullandırtır.
- '[console] <komut>' - Konsola komut kullandırtır.
- '[message] <mesaj>' - Oyuncuya mesaj göndertir.
- '[broadcast] <mesaj>' - Sunucu içerisinde duyuru yayınlar.
- '[openguimenu] <menü>' - Başka bir menüyü açar.
- '[connect] <sunucu>' - Başka bir sunucuya yönlendirir.
- '[close]' - Menüyü kapatır.
- '[refresh]' - Menüyü yeniler.
- '[sound] <ses> <ses-yüksekliği> <ses-ayarı>' - Belirtilen sesi çalar.
- '[takemoney] <miktar>' - Oyuncudan para çeker.
- '[givemoney] <miktar> - Oyuncuya para ekler.'
- '[takeexp] <miktar>' - Oyuncudan XP çeker.
- '[giveexp] <miktar>' - Oyuncuya XP ekler.
Requirements kısmı nasıl kullanılır?
Belki de en çok kafa karışıklığı olan kısım burası.
Requirements, belirtilen şartı sağlamış kişilerin erişebileceği alanlardır.
Şart | Açıklamaları |
---|---|
open_requirement | Menüyü açabilmesi için gerekli şart. |
view_requirement | Gerekli eşyayı veya menüyü görmesi için gereken şart. |
left_click_requirement | Sol tık ile yapılan işlemler için gerekli şart. |
right_click_requirement | Sağ tık ile yapılan işlemler için gerekli şart. |
shift_left_click_requirement shift_right_click_requirement | Shift tuşuna basılı tutularak sol tık veya sağ tık için yapılacak işlemler için gerekli şart. |
Şart Türleri | Açıklamaları |
---|---|
Kod:
| Oyuncunun yetkisine göre şart belirle. |
Kod:
| Oyuncunun mevcut parasına göre şart belirle. |
Kod:
| Oyuncunun sahip olduğu eşyaya göre şart belirle. |
Kod:
| Belirtilen herhangi bir yer tutucuya göre şart belirle. |
Örnek Kit Menüsü
Örnek menüyü inceleyerek daha iyi anlayabilirsiniz.
Kod:
menu_title: 'Kit Menüsü'
open_command:
- kit
- kits
size: 27
open_requirement:
requirements:
permission:
type: has permission
permission: essentials.kit
deny_commands:
- '[message] '
- '[message] &cBu komutu kullanabilmek için yetkin yok.'
- '[message] '
items:
'bekleniyor':
material: ORANGE_WOOL
slot: 13
priority: 1
view_requirement:
requirements:
yetki:
type: has permission
permission: essentials.kits.ornek
durum:
type: string equals ignorecase
input: '%essentials_kit_is_available_example%'
output: 'no'
display_name: '&eÖrnek Kiti'
lore:
- ""
- "&7Durum: &cAlınamaz"
- "&7Zaman: &e%essentials_kit_time_until_available_ornek%"
- ""
left_click_commands:
- "[refresh]"
right_click_commands:
- "[refresh]"
'alinabilir':
material: LIME_WOOL
slot: 13
priority: 2
view_requirement:
requirements:
yetki:
type: has permission
permission: essentials.kits.ornek
durum:
type: string equals ignorecase
input: '%essentials_kit_is_available_ornek%'
output: 'yes'
display_name: 'Örnek Kiti'
lore:
- ""
- "&7Durum: &aAlınabilir"
- ""
- "&eAlmak için tıkla!"
- ''
left_click_commands:
- '[player] kit ornek'
- '[close]'
right_click_commands:
- '[player] kit ornek'
- '[close]'
'kilitli':
material: RED_WOOL
slot: 13
priority: 3
display_name: '&eÖrnek Kiti'
lore:
- ""
- "&7Durum: &cKilitli"
- ""
left_click_commands:
- "[close]"
right_click_commands:
- "[close]"
Menüyü oluşturduktan sonra sonuç:
Hazır menü tasarlama siteleri:
1. Site
2. Site
Daha fazla Minecraft hakkında bilgi almak için Minecraft-Türkiye'yi takip etmeyi unutmayın!
İyi Oyunlar!
Hazır menü tasarlama siteleri:
1. Site
2. Site
Daha fazla Minecraft hakkında bilgi almak için Minecraft-Türkiye'yi takip etmeyi unutmayın!
İyi Oyunlar!
Ekli dosyalar
-
48.6 KB Görüntüleme: 36
-
48.6 KB Görüntüleme: 39
-
10.1 KB Görüntüleme: 32
Son düzenleme: