- Katılım
- 11 Nis 2020
- Mesajlar
- 158
- Beğeni
- 32
- Puanları
- 1,505
Selamlar sevgili Minecraft-Türkiye takipçileri ve Minecraft severler!
Bugün Skript rehberimizin 3. konusu olan argümanlar konusuna giriş yapacağız. Argümanlar nedir, nasıl oluşturulur ve nerelerde kullanılır buna rehberlik edeceğim.
Argümanlar nedir?
Argümanlar, bir komutun veya işlevin çalıştırılması sırasında veri veya değerlerin iletilmesine hizmet eden değerlerdir. Komutlar kullanıldığında, belirli bir komutun nasıl çalıştırılacağını belirlemek için argümanlar kullanılır. Örneğin,
/tp oyuncu1 oyuncu2
komutunda "oyuncu1" ve "oyuncu2" argümanlardır ve bu komut oyuncu1'i oyuncu2'nin konumuna taşıyacaktır. Argümanlar, komutların veya işlevlerin istenen sonucu üretmesine yardımcı olur.Argüman nasıl oluşturulur?
Argüman oluşturmak için öncelikle işlemi neye göre yapmamız gerektiğini bilmeliyiz. Bu bir sayı mı, bir metin değeri mi yoksa bir oyuncu üzerinde mi yapacağız buna hareketle yola çıkmalıyız.
Haydi gelin argümanlara bir bakalım:
Kod:
command /selam <player> [<offline player>] [<text>] [<number>] [<int>] [<string>]:
trigger:
Yukarıdaki kodda yazılan <> ibareleri içerisinde yazılan her bir argüman, bir sayıyı temsil eder. Örneğin, <text> argümanı 3. argümanı temsil eder.
İbarelerin başına ve sonuna [] eklenen argümanlarda oyuncunun argüman girmesi zorunlu değildir.
Şimdi örnek bir tane oluşturalım:
İbarelerin başına ve sonuna [] eklenen argümanlarda oyuncunun argüman girmesi zorunlu değildir.
Şimdi örnek bir tane oluşturalım:
Kod:
command /selam <player>:
trigger:
send "&eSelamlandınız."
Yukarıda yazılan kod ne kadar doğru gözükse de aslında kendisine göre çok hatası bulunmakta.
Yani bu komutla online oyunculara /selam komutu gönderdiğinizde aslında mesajı kendiniz alırsınız.
Argümanların üstünde işlem yapacaksak argümanın sayısıyla belirtmeliyiz:
Yani bu komutla online oyunculara /selam komutu gönderdiğinizde aslında mesajı kendiniz alırsınız.
Argümanların üstünde işlem yapacaksak argümanın sayısıyla belirtmeliyiz:
Kod:
command /selam <player>:
trigger:
send "&b%player% &etarafından selamlandınız." to arg 1
Yazdığımız kodda <player> ibaresi, aslında aktif olan bir oyuncuyu girmemiz gerektiğini söylüyor. Eğer aktif olmayan oyuncu söylersek Skript otomatik olarak bizi uyarıyor ve sohbeti kirleten bir mesaj gönderiyor.
Ancak biz kendi istediğimiz mesajı göndermek isteseydik, <offline player> ibaresiyle değiştirmemiz gerekirdi:
Kod:
command /selam <offline player>:
trigger:
if arg 1 is online:
send "&b%player% &etarafından selamlandınız." to arg 1
else:
send "&cBöyle bir oyuncu bulunamadığından selamlanamadı."
Görüldüğü gibi komutların hata mesajlarını da kendi ellerimizle oluşturabiliyoruz.
* Kullandığımız koşul kod blok ifadelelerini ilerleyen konularımızda anlatacağım.
Bir tane örnek bırakıyorum, inceleyerek mantığı daha da çok kavrayabilirsiniz:
Kod:
command /teleport <offline player> <offline player>:
trigger:
if arg 1 is online:
if arg 2 is online:
send "&b%arg 1% &eadlı oyuncu, &b%arg 2% &eadlı oyuncuya ışınlandırıldı."
teleport arg 1 to arg 2
else:
send "&c2. Oyuncu bulunamadı."
else:
send "&c1. Oyuncu bulunamadı."
Kapanış
Evet, gördüğünüz üzere çok kolay şekilde Skript üstünde argümanlarımızı nasıl oluşturacağımızı ve bunları nasıl kullanabileceğimizden bahsettim. Argümanlar ile kolayca minik komutlar oluşturabilir ve bunu oyuncularınıza kullandırabilirsiniz. Eğer konu hoşunuza gittiyse beğenmeyi unutmayın.
Daha fazla Minecraft Skript hakkında bilgi almak için Minecraft-Türkiye'yi takip etmeyi unutmayın dostlar!
Skript rehberimizin bir önceki konusuna gitmek için tıklayabilirsiniz.
Son düzenleme: